Dags att koppelträna

Har tagit tummen ur handen och börjat träna på det som så många hundar kan, som är så skönare när de kan, men är så otroligt tråkigt att träna!!! Självklart så är det koppelträning som jag pratar om.

Något jag aldrig gjorde som valp, eftersom hon alltid gick lös utan problem. Ända gången jag hade koppel på henne var vid resor och då är det ju inte riktigt läge att koppelträna :p

Men nu har jag bestämt mig att träna koppelträning på riktigt! Men eftersom hon är så lättbelönad räcker det med lite av frukosten så går hon vid min sida nu. Hon lär sig ju otroligt fort, så om jag håller fast vid det här nu så tror jag att det kan gå riktigt fort!

Hon har redan nu gjort stora framsteg med att gå utan att dra något alls idag när vi hade koppel på promenaden och när vi åkte tåg. Trots störning av hundar/människor och ljud så var det inte mycket som störde träningen :) Det var ju träning som gällde säger Grizzlan, då är ju allt skoj <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0