Socialträning

Idag har vi haft en riktig heldag i Stockholm/Tyresö, så både jag och Grizzly kommer nog att sova riktigt bra i natt :)

Självklart så åkte vi kommunalt, så det blev mycket tid på tågen/bussarna. Vi hade prickat in rusningstrafiken både när vi åkte dit och hem, så det blev mycket trängsel bland folk, men inte var det några problem för Grizzlan heller. Hon lägger sig lugnt så fort vi har kommit på plats och bryr sig inte alls om alla människor som kliver över henne eller gå på oss, så otroligt skönt!

Första stoppet blev ett besök hos en kaninuppfödare som jag har haft endel kontakt med den senaste tiden. Det ser nämligen ut som om jag kommer att få köpa två kaninhonor av henne.
Det ska nämligen bli mitt projektarbete, att starta en liten uppfödning av rasrena kaniner :) För er som inte visste det så började mitt stora djurintresse just med några kaniner som jag hade här hemma.
Just nu är det mest på planeringsstadiet, men det ser inte alls omöjligt ut!

Uppfödaren var verkligen hur bra som helst, märktes verkligen att hon kunde sin sak! Hur påläst och kunnig som helst, fick en jätte bra känsla när jag pratade med henne. Så jag fick massor med tips och ideér, så nu ska jag ta någon dag att bearbeta det hela och sen komma på hur jag vill göra.

Under tiden så fick Grizzlan nosa på en kanin som var ute, tur att man har en snäll vallhund som aldrig skulle göra något dumt mot något annat djur, mer än att jaga katten här hemma ibland då :p När kaninen va undersökt så sov hon snällt ute i deras trädgård :)



Sen så åkte vi till Johanna och hennes underbara kelpie och blandis! Efter ett litet tag så kom Alba och gjorde oss sällskap :)

Så resten av dagen bestod av lunch, prat, film, promenader och aa, en allmänt jätte bra avslutning på dagen!

Med en liten unge i närheten, promenader, nya miljöer och hundar kan man inte annat än att förstå varför Grizzlan är trött nu :p

Men Grymt skönt och roligt att se att hon fungerar så bra i främmande miljöer och jobbiga situationer! Hon litar fullt på mig och jag tror att det är just de egenskaperna som gör att hon går så bra på tävlingar. Att hunden klarar av att jobba oavsett vad det är för miljö och störning är en förutsättning för en hållbar tävlingskarriär ;)

Kommentarer
Postat av: Agnes Mohlin

Hej Hanna!

Kul att du är igång och bloggar igen!

Såg att ditt intresse startade med kaninerna, mitt startade troligen med råttor och hästar.



Hade BC, flat och rottisar hemma, men ändå envisades jag med att lära min 2kg råtta apportera, stå på bakbenen och snurra istället :P



Ta hand om dig!

2010-10-13 @ 11:11:26
URL: http://trickhundar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0