Utveckling =)

Tittade just på denna film, som jag alltid blir så glad över att se!

När jag ser tillbaka så känner jag bara hur otroligt duktig min vovve var! Tredje tävlingen vi tävlade på, hade aldrig varit i den miljön överhuvudtaget och en matte som var galet nervös och hade scenskräk så att det skrek om det! Men ändå hade vi hundra procent roligt och brydde oss överhuvudtaget inte om vad andra tyckte om vårat uppträdande.

När man jag ser filmen så förstår jag att både Grizzly och jag har utvecklas. Inte jätte mycket som ekipage kanske, för vi har alltid förstått varandra väldigt bra och haft ett underbart samarbete och teamkänsla, men det har självklart också blivit mycket bättre!

Men Grizzly har mognat en massa, hon var ju som en valp på filmen :p Nu är hon underbar i träning och tävlingssituationer! Hon har precis alla de delarna som en hund ska ha för att kunna komma långt. Hon är otroligt duktig på att lyssna på mig och det jag ber henne att göra, man kan lätt ändra i programen utan att hon tycker att det är konstigt. Lätt lärd som få och skulle kunna gå in i döden för min skull!

Även fast det känns konstigt att säga det så måste väl jag ha utvecklas lite jag också?
Nu har jag mycket bättre publikkontakt, inte alls så försiktig och nervös som jag var tidigare och har en helt annan inställning när jag går in med Grizzly på planen.

Vi har lärt oss så otroligt mycket av varandra, mest har nog Grizzly lärt mig. Jag vet numera hur jag ska kunna plocka fram och utnyttja Grizzlys sidor på bästa möjliga sätt! Vad vi behöver för tävlingsförberedelse och uppvärmning.

Vi vet helt enkelt var vi har varandra och det känns så otroligt bra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0