Kontaktfällt

Just nu håller jag på för fullt att träna grunderna till ordentliga kontaktfällt med G. Jag vet varken om våra kontaktfällt har varit bra eller dåliga tidigare, men det har iaf inte varit så som jag vill ha det!

Så just nu håller jag på att träna nostarget med lock, vilket funkar jätte bra. Tidigare så har vi haft tasstarget, men nu har jag fåttt bort det mesta verkar det som.. Vet inte varför men jag föredrar helt enkelt nostarget mer än tass, det känns som om det blir tydligare med nos.

Targeten ligger fortfarande bara på marken och hon ska springa och dutta på den med nosen. Men senaste passen har jag kunnat låta henne jobba mer och mera självständigt, vilket det verkligen är så jag vill ha! Så nu ska jag börja fundera ut nästa steg i våran träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0